Thailand! - Reisverslag uit Pran Buri, Thailand van Dylan en Nikki - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Pran Buri, Thailand van Dylan en Nikki - WaarBenJij.nu

Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Dylan en Nikki

23 December 2012 | Thailand, Pran Buri

Ok, ik heb inmiddels gemerkt dat er 100 leukere dingen te doen zijn dan het schrijven van een reisverslag...:-)
Maar het is bijna kerst en we gaan Thailand over 2 dagen verlaten, dus ik kan er niet meer onderuit. Ik ga aan het einde van elk land steeds een reisverslag maken met alle hoogtepunten, maar ook de dieptepunten (die zijn er nu nog niet geweest, op een dikke harige spin in de badkamer na, dus dat is mooi!).
Toen we op 7 dec vertrokken uit Nederland sneeuwde het zo erg. Eerst hadden we alleen wat vertraging, maar die werd steeds langer en uiteindelijk werden alle vluchten van Turkish Airlines gecanceld. Shit, shit, shit! 3 uur in de rij moeten staan bij een informatiebalie waar het personeel (3 man sterk) alle 700 gestrande passagiers van Turkish Airlines van een nieuwe vlucht moesten voorzien, chaos dus. Uiteindelijk kregen we te horen dat we een half uur later met een rechtstreekse vlucht van KLM mee mochten! Dat was nog eens een fijne upgrade, vonden wij. We kwamen uiteindelijk ook maar 2 uurtjes later aan in Bangkok dan gepland.
Aan de warmte in de stad raakten we redelijk snel gewend, maar de uitlaatgassen, het getoeter en lawaai en de eigenaardige geurtjes die je onverwachts overvallen niet echt. We besloten dus vrij snel dat we de stad even wilden verruilen voor zon, zee en strand. Maar voordat we dat konden doen moesten er nog wat dingen geregeld worden. Eerst visa aanvragen voor Myanmar en Vietnam... Papierwerk, wachten, nog meer wachten, paspoort inleveren en dan een paar dagen later weer ophalen met een visum erin. Leuker om te doen was een pak laten maken voor Dylan die op tijd klaar moest zijn voor de bruiloft van goede vriend Jago. Stoffen voelen, kleuren kiezen en alles opmeten, we vonden het enig! Maar dus eerst een midweekje strand, voordat Dylan zich uit mocht sloven in zijn prachtige pak.
We hadden maar drie volle dagen de tijd, waardoor we iets uit moesten kiezen wat niet te ver van Bangkok was. Zo kwamen we uit bij Koh Samet. Een klein eilandje met heel veel toeristen (zo ontdekten we later), maar ook prachtige verlaten strandjes die bij peperdure resorts horen. Wij deden uiteraard gewoon alsof we extreem welvarend waren en in één van de luxe bungalows vertoefden. Het stukje strand waarop al het massatoerisme zich afspeelde trok ons iets minder aan. Al met al toch 3 dagen heerlijk genoten van de zon en de zee! We moesten weer richting Bangkok voor de bachelor party van Jago, waar Dylan zijn entree moest maken. En 2 dagen later zouden we in de ochtend vertrekken naar de bruiloft locatie. In een snikhete partybus werden alle vrienden van de bruid en bruidegom vervoerd naar de plek van bestemming. Ijsbakken vol met bier en breezers moest de sfeer in de bus verhogen, wat aardig lukte.
De bruiloft locatie is denk ik één van de mooiste plekjes waar we ooit geweest zijn! Een hele mooie villa met een prachtige tuin en gedekte tafels, uitkijkend op een prachtig strand. Echt een sprookje! Het was voor Dylan en mij de allereerste bruiloft van ons leven en we wilden opeens allebei wel heel graag dat bosje bloemen en dat jarretel gevalletje van de bruid vangen. Niet gelukt helaas...
Na de bruiloft besloten we nog even in deze omgeving te blijven, want het is prachtig hier (Pran Buri). Nu zitten we samen met een vriend in een lekker hotel aan zee. Gister naar een heel mooi National Park geweest waar we aapjes en een soort minikrokodil hebben gespot in het wild! Sowieso hebben we al veel leuke diertjes gezien. Zoals velen van jullie weten, is dat ongeveer het leukste wat mij (Nikki) kan overkomen.
In Myanmar zullen we een stuk meer cultuur gaan zien en echt gaan backpacken. Vooralsnog was het allemaal vrij luxe en gemakkelijk. We hebben allebei heel veel zin om wat meer te gaan zien en een beetje te ontsnappen aan het toerisme. Er is op 22 dec een aardbeving geweest in Myanmar, maar we kunnen daar maar 2 nieuwsberichtjes over vinden en verder niks over de gevolgen. We denken dus dat de schade nogal meevalt en zijn dus gewoon van plan om te gaan.
We wensen iedereen een hele fijne kerst met familie, vrienden en veel lekker eten! Wij gaan hier vanavond een heerlijk Thais feestmaal verorberen!
Heel veel liefs en dikke kussen,
Dylan & Nikki

• 23 December 2012 - 10:24

Lilian Langeveld:

Hi Nikki en Dylan, leuk van jullie te horen, of in dit geval te zien. Leuke foto's, schoonheid en armoede. Het verslag is helaas niet doorgekomen of ik heb t niet kunnen vinden.Ik neem aan dat alles goed gaat en jullie volop genieten,ga zo door en tot horens. Fijne Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar,
    liefs XXX Frans ,Lilian en Laura

• 28 December 2012 - 13:19

Lonneke:

Lieve Nik en Dyl, fijn om wat van jullie te horen. Ik heb jullie wel gemist hoor met kerst! Heel veel plezier in Myanmar, ben super benieuwd!! Xx